17 oktober 2012

5 planter er udvalgt


Nu jeg har så mange frugttræer i min biotop, og børn elsker frugt, er det nærliggende at præsentere disse. Nu der „kun“ er 4 frugttræer har jeg taget et kendt nordisk træ mere med.
Efter jeg har presset bladene, har de givet en fin prægning i papiret. Det kunne man fint arbejde videre med (fx lave eget brevpapir). Desværre synes jeg, at bladene mister deres farve under tørring, så jeg har valgt at farve dem selv :)
Denne gang har jeg yderligere prøvet på at tørrepresse æbler og pærer fra min biotop (skiver af selve). Dette gik galt og de klistrede total fast til papiret og er også begyndt at mugne... Men de kunne fint skraveres^
Oprindelig ville jeg skravere de prægninger bladene efterlod i papiret, men papiret glatter ud, når der kommer tryk fra blyanten på... Så jeg har istedet taget de tørrede blade selv og skraveret dem.
Se selv:
Æbletræ 


 Kirsebærtræ 
 

Mirabeltræ 
Pæretræ 
Egetræ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar